Friluftsliv – overnatning i det fri

Denne aktivitet udfordrer elevernes vante rammer og er en god mulighed for at skifte klasseværelset ud med naturen. Hvad enten det er i telt, shelter eller egen bygget bivuak, så er der ingen tvivl om at en overnatning ude, vil være en oplevelse der kan styrke fællesskabet i en klasse. Den kan støtte op omkring den inkluderende pædagogik, samt give gode rammer for at arbejde med flere naturfaglige emner på en anderledes måde.

Formålet med en overnatning kan være mange og dermed kan indholdet af aktiviteter og fokus skræddersys til at passe jeres klasse.
Overvej i samarbejde med naturvejlederen om turen skal være for hyggens skyld, for at arbejde med et naturfagligt område, for at arbejde med sociale kompetencer, for udvikling af færdigheder i lejrliv og friluftsaktiviteter eller noget helt andet.
Vi byder gerne ind med aktiviteter og hjælper med madforslag, udstyrs- og pakkelister mm.

Er du ikke fra Køge Kommunes institutioner og skoler, så kontakt os for pris.

Understøttende undervisning

• Understøttende undervisning skal supplere og understøtte undervisningen i fagene.
  • Understøttende undervisning lægges i den del af skoledagen, som ligger ud over den fagopdelte undervisning.
  • Understøttende undervisning vil kunne varetages af både lærere, pædagoger og personale med andre relevante kvalifikationer.
  • Understøttende undervisning er ikke omfattet af holddannelsesreglerne.

• Sovepose og liggeunderlag.
  • Ingen telefoner (elever).
  • Indkøbt mad (efter aftale med naturvejlederen).

I kan som forberedelse til forløbet arbejde med relevante forløb alt efter hvilket fokus overnatningen har. Derudover skal I medbringe indkøbt mad (efter aftale med naturvejlederen).