Social kompetence dag

Denne aktivitet har fokus på samarbejde i klassen og fælles oplevelser. Vi bilder os ikke ind at en enkelt dag ude med Naturskolen kan redde kulturen i en klasse, men vi ser eksempler på at klassen, ved at have en dag med fokus på fællesskab og samarbejde, får noget med hjem at bygge videre på.

Den fælles oplevelse giver referencer til at diskutere klassens liv. Opbygning af forløbet kan være helt klassisk, hvor hele klassen kommer igennem et teambuildingsforløb med forskellige øvelser og evaluering af deres samarbejdsevne under vejs.
Der er også mulighed for et forløb bygget op i samarbejde med lærere og evt. forældre, hvor fokus er den gode stemning og respekt for hinanden.
Naturen som læringsrum giver rammer hvor alle har nogenlunde det samme fælles udgangspunkt – begrænset erfaring med udeliv. Udfordringer som vejr, vind, fysiske udfordringer, og anderledes opgaver er noget klassen skal samarbejde om at håndtere.

Forståelse for biodiversitet

• Elevernes alsidige personlige udvikling.
  • Elevens mulighed for at lære på forskellige måder.
  • Elevens mulighed for at lære sammen med andre.

• Gummistøvler.
  • Madpakke (medmindre andet er aftalt med os).

Ingen forberedelse nødvendig, men aktiviteten kan være et led arbejde med det sociale liv i klassen.