Projekter og partnere

Brug Naturskolen – Åben skole
Hvis man står og mangler inspiration til næste faguge, emneuge, temaperiode mm, så kan man altid kontakte naturskoleleder Helene Flügge på mail hf@svenstrup.dk og evt aftale et møde.
Man kan også få lidt inspiration her på siden

Pil og matematik – 8.D fra Borupskole laver her modeller/design af mulige pilehytter. Sidenhen lavede de beregninger til hvor meget pil og hvor stor hytten skulle være. Hytten står nu i Børnehaven Perlen.
Ejby skoles valghold har haft et forløb om kunst i naturen.
Først brugte de nogle dage, hvor de udviklede forgængelige kunstværker og arbejdede med materialer o havde de nogle dage, hvor de arbejdede med materialer og ideer og selv udviklede forgængelige kunstværker.
Dernæst skulle de guide en gruppe børnehavebørn gennemet kunstløb i skoven, med forskellige værksteder.
Tilbage på skolen blev der arbejdet videre med fotos af projektet og kunstværkerne, som derefter blev udstillet på skolen.
Klasser fra Ejby skole har deltaget i et forløb om entreprenørskab og modellering.
Ud fra egne modeller udarbejdede de med diverse værktøj materialer en sansebane for Guldminens vuggestuebørn og en vandbane for børnehavebørnene på institutions legeplads.
Undervejs blev eleverne nødt til at forholde sig til deres proces, da “kunderne ivrigt spurgte, hvorfor de gjorde som de gjorde.
Natur uden alder
I et samarbejde mellem Dagplejerne i Borup og ældrecenteret havde vi et forløb om at mødes i naturen og lave ting sammen.
På billedet plantes græskar som tidligere er sået af yngre og ældre sammen.
De blev til flere formiddage med bålaktivitet, høns og mange skønne møder mellem de små og de ældre.
Landart af den lidt større slags.
Fire store kunstværker, blev i august 2018, fremstillet af Sct. Nicolai skolens Art and Crafts hold.
Kunstværkerne står i naturskolens aboret, i granskoven og ved pilemarken.
Forgængelige materialer som pil, gran, hø og grankogler blev omdannet til en kæmpe fisk, stor rede, et kongeslot og et spor ud i skoven.
I modsætning til det eleverne er vant til, fik de her brug for mere grovmotoriske bevægelser, mod og samarbejde for i fælleskab at kunne skabe kunstværker sammen. Undervejs redegjorde de for valg, opbygning og forløb i processen.
Middelalder
Børnehaven Olympen ønskede at udvikle på deres Ridderforløb de har med de kommende skolebørn. Det blev en tid tilbage i Middelalderen med madlavning, snit og lanseproduktion, sang og kæde dans mm.