Entreprenørskab og modellering

Entreprenørskab

Dette forløb er nok nemmest at forklare ved at beskrive allerede lavede projekter.

I Bjæverskov har Børnehuset Guldminen og Skovbo skole indgået i et forpligtigende samarbejde af flere omgange. Det betyder, at der nu er bygget en vandbane og en sansesti på Guldminens legeplads, som elever fra 3, klasse har konstrueret og bygget i fælleskab til deres kunder, børnehavebørnene.

Institutionen har stået for udgifter til materialer og Naturskolen har, ved eksemplarisk indholdsvalg og opbygning af forløb, skabt mulighed for, at eleverne kunne udvikle og klare løsningen af opgaven via modellering og kontruering.

Børnehavebørnene gjorde det helt naturligt i forløbet, at skoleeleverne løbende skulle forklare og beskrive, hvad de var i gange med at lave og hvilken funktion det havde. Skoleeleverne i fælleskab, undervejs i forløbet skulle tage beslutninger ud fra egne valg og handleforslag.

Klassetrin: 3. klasse –
Mødested: et sted nær jer

Vi arbejder med

Entreprenørskab og modellering.